Nån behöver gå en queer-kurs!

Ur QX November-nummer, en intervju med Musse Hasselvall.

Hur straight är du egentligen?
-En tjejkompis sa att om jag bara gillade schlager och house och tog den i prutten så skulle jag vara där. Jag är väldigt tjejig och känslomässig och ältande, men trots det känner jag mig manlig - och faktiskt väldigt straight.

Det är skrämmande så mycket fördomar och sterotyper som kan rymmas i två meningar. Och det värsta är att det verkar som om han själv tycker han är öppensinnad och fördomsfri. Och att många som läser det inte inte ens hade reagerat.

Jag frågar mig:
-Är det bara bögar som gillar schlager och house?
-Hur är man tjejig?
-Är det en bögig egenskap att älta?
-Och att vara känslomässig?
-Hur känner man sig manlig?
-Hur känner man sig straight?

Och varför i hela fridens namn skulle någon frivilligt benämna analsex som att "ta den i prutten"?!  What the fuck.

Jag blir mörkrädd.

Kommentarer
Postat av: anna

åh! det där reagerade jag också på när jag läste det. och jag som gillade musse. innan.



(btw har jag en ilsen story om mitt besök på blodgivarcentralen i torsdags som jag ska älta med dig nån dag, apropå queer-kurs)



puss!

2008-11-23 @ 23:21:58
URL: http://annaelite.blogg.se/
Postat av: A

Du vill älta det med mig? Vad bra att vi båda är tjejer då, så vi inte avviker från normen! skriiiiiiiiiiiiiiiiiik



Jag anar att din historia kommer göra mig förbannad. Ska bli spännande! :)

2008-11-24 @ 22:46:28
URL: http://lipsticktraces.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0