Can I see some ID, please?

På min qruisersida har jag Annat/Vet ej som sexuell identitet. Varför? Jag vet inte. Jag vet att jag inte är heterosexuell. Jag hade kanske kunnat ha bisexuell där, men jag är ju inte särskilt intresserad av män. Homosexuell låter ju alltså som det uppenbara valet, kan man tycka. Men homosexuell känns så slutgiltigt. Jag är inte 100% gay. Jag tror väldigt få är 100%. Grattis, eller inte, till dom. Hoppas ni inte går miste om värsta kapet because you can't see the forest for all the trees.

Om min ovilja att kalla mig själv gay beror på osäkerhet eller inte, det vet jag ärligt talat inte. Vad jag vet är att brudar just nu är jävligt mycket intressantare än dudes. Och varför ska man sätta namn på det man är? Det är väl onödigt egentligen. Kanske hade kunnat kalla mig queer dårå, men queer är så avancerat och invecklat. För mig får folk identifiera sig precis som dom vill, jag bryr mig inte om vad folks köns/sexuella identitet är men jag är en tjej/kvinna/brud, även om jag kanske inte gillar stereotypa tankar om hur vi förväntas vara.

Nåväl. PMS och uppfuckad dygnsrytm gör mig ledsen utan anledning. Och hjärnan går på högvarv. Såklart. Kanske får bli en kopp varm choklad trots allt?

Credit - ett inlägg hos 99% flata satte igång tankarna om att sätta en stämpel och ett namn på sin sexuella läggning.

Kommentarer
Postat av: dummie

Jag har precis samma dilemma. Alla andra verkar ha värsta stora behovet av att kategorisera varandra, men jag tycker att alla etiketter är både för snäva och för fel. Eller jag vet inte. Men varför måste man veta? Låta känslan lead you forward, kanske?!

2007-02-22 @ 11:50:27
URL: http://vendettor.blgospot.com
Postat av: Anna

Ja, jag vete fan alltså! Detta med att inte veta/vilja bestämma sig kan leda till sömnlösa nätter för min del..

2007-02-24 @ 15:00:17
URL: http://lipsticktraces.blogg.se
Postat av: Sofie

Jag tipsar om boken "PoMoSexuals: Challenging Assumptions about Gender and Sexuality" :)
handlar mycket om att inte vilja begränsa sig till de "kategorier" som finns.

men jag håller med, varför kan man inte bara få vara "sexuell?"

2007-03-21 @ 16:36:45
URL: http://ricochet.blogg.se
Postat av: Mig

Hej Banana!

Jag har knappt några muskler alls. Eller jag vet inte. Muskler är omfattande och komplicerade saker, jag kan inte tänka koncentrerat på dem.

Stunt i det. Fint skrivet om identitet och sexualitet. Ständigt intressant ämne.

Godnatt!

Jag heter MIG.

2007-04-24 @ 01:00:47
URL: http://godtrogen.blogg.se
Postat av: Frida

Så hitar man in här och slås direkt av både Emil och David, är vi soul mates kanske?

2007-06-11 @ 13:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0