Tjejfesters vara eller inte vara

Jag avskyr diskriminering. Det gör mig i de allra flesta fallen vansinnigt arg och jag har spenderat timmar diskuterandes olika sorters diskriminering med större delen av min bekantskapskrets.

Men du, killen som anmälde till JämO att du inte fick komma in på en av tjejfesterna under pride. Vet du hur det är att vara tjej? Vet du hur det är att ha vänner som fortfarande lider av när de blev våldtagna? Vet du hur det är att ha jävligt svårt för att folk rör dig efter en incident i Paris, en sen natt? Vet du hur det är när praktiskt taget alla lesbiska porrfilmer är gjorda för att den heterosexuella mannen ska njuta av att se dom? Vet du hur det är att vara bi-tjej eller flata och inte ha ett enda ställe att gå till, för överallt står  bögarna som spön i backen medan tjejerna lyser med sin frånvaro? Vet du hur det är att bli ofrivilligt sexualiserad av dreglande män som står och glor på ett tjejpar som kysser varandra?

Ja jag vet ju inte, men jag kan inte tänka mig att du har varit i särskilt många av de här situationerna.

Jättetråkigt att du inte kom in på festen, men vad hade du egentligen där att göra? Det var en fest för tjejer som gillar tjejer och tro mig, jag vet hur det är att vara tvungen att välja en annan fest eftersom festen jag ville gå på med mina bögkompisar var "men only", men då har vi valt ett annat ställe att gå till.

Synd att du kände dig kränkt, ännu mer synd om oss som snart inte har några fristäder kvar längre.

Om ni är lika förbannade som jag och vill ha möjlighet att gå på tjej- eller killfester så kan ni skriva på här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0