Då grät jag som ett barn...

Jag har en tendens att gråta väldigt lätt. Extreme home makeover och äta middag ensam är sånt som får mina tårar att spruta. Men det som folk brukar skratta mest åt är att jag börjar gråta av reklamer. Tänkte därför skriva en liten lista så att ni alla kan få ta del (läs: skratta) åt det, för det är faktiskt rätt kul:

- Merci-chokladreklamerna. Jag vet att dom är förbannat löjliga men jag kan inte låta bli.

- "Välkommen till vår värld", TV4-reklamen. Av någon anledning är det när dom danska skådespelerskorna från Anna Pihl också är med som mina tårar kommer.

- Danska Tryg-försäkringar.

- Finnish Air (tror jag att det är) Flygbolaget som har reklamen med renen som tappar bort sin mamma. Och sen följer en stjärna, som visar sig vara ett flygplan och hittar tillbaka till sin flock.

- I princip alla el/energi-reklamer. Har ingen aning om varför.

- Dom flesta Coca Cola-reklamer med jultema.

Kommentarer
Postat av: Clara

Jag får alltid tårar i ögonen av/gråter till my imortal med Evanescence. vet inte varför. Men har typ gråtit mig uttorkad till den låten nårra gånger.
och så gråter jag när barn på film har sjuka föräldrar, när de besöker dom på sjukhus. Uh, jag blir alltid så sjukt nedstämd av sånna filmer.

2006-11-24 @ 16:20:09
Postat av: Jetmira

Du är så söt! :]
Den enda reklam som jag gråtit till har varit den där som handlar om, (tror jag), pensionsparande. När Forever Young spelas för det påminner mig om QaF och då blir jag alltid rörd o känslomässig.

2006-11-24 @ 22:59:06
URL: http://jetmira.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0