ROSKILDE!

Ja.. var ska man börja? Var fan ska man börja och hur ska man beskriva dessa 8 dagar som har varit helt jävla fantastiskt perfekta?!

Första gången på Roskilde för min del och den absolut bästa festivalen jag nånsin har varit på. Har haft fantastiskt roligt och ville verkligen inte åka hem. :| Camp Bögräven var lätt det allra bästa och renaste(!) campet (vi städade varje dag :D) och vi hade så roligt ihop, jag och dom andra bögrävarna. <3 TACK FÖR ATT NI FINNS, UNDERBARA TORRBOLLIGA MUSIKNÖRDAR! Dresscoden i vårat camp var röda naglar. :D Sjukt snyggt.

De första dagarna var det bara fest, massor av roligt folk. Hade våra sjukt mysiga isländska grannar som gjorde att vi kände oss sååå trygga. :D Träffade även andra islänningar.. vi pratade om the magic stick, att jag kommer åldras med värdighet tack vare mina former (bwahaha), och vi övervägde att ta en kalldusch tillsammans. xD På tisdagen gick vi på jätteutflykt och våldgästade alla, och vi gick låååånga steg i takt med Blondie. (Gud vad internt det här blir, känner jag..)

Vi har även haft lite andra namn på vårat camp..:
Camp Torrboll
Camp Panikångest
Camp Snusk
Camp Thaihoror
Navelcampet
Camp Orgasm

Tiden gick sjukt fort, vi lagade mat vid tältet fast att vi inte fick, vi drack alldeles för mycket öl, föråt oss på nudlar, Bögräven blev upphånglad av nån jäkla kille, vi hade Stockholmare som grannar (lärde känns dom sista kvällen, va fan, dom var ju sjukt trevliga! "Fan, hade inte bangat..." Eller? :P)

Helt plötsligt var det torsdag, och vi korkade upp en flaska champagne för att fira att det började. :)

Sigur Rós spelning toppar min lista av de spelningar jag såg. Har aldrig varit med om något liknande. Så vansinnigt vackert och rörande att jag grät mig igenom större delen av spelning. Tur att jag hade Clara som höll om mig, annars hade jag nog gått sönder på riktigt. Tack, älskade du. Scissor Sisters på Orange var också något i särklass, jag och Sarah dansade järnet.. :D längtar efter nya skivan! Gogol Bordello och Lady Sovereign är två nyupptäckta artister som jag definitivt ska kolla upp närmare. Mest efterlängtat var Placebo och även om setlistan inte var ultimat var det ändå sjukt bra. Och Brian Molko är så sexig. *_* Ahhh..! :D Och Rufus Wainwright var också riktigt bra!

3 bästa spelningarna
1. Sigur Rós
2. Scissor Sisters
3. Placebo

Vädret var bra om än lite varmt förutom första natten/andra dagen med regn och åska, stämningen var sjukt skön, dock lite väl mycket droger för min smak. Usch.

3 snyggaste sångarna
1. Brian Molko/Placebo (*dreglaaaaaaa* He makes me horny. *stön*)
2. Jake Shears/Scissor Sisters (Jag o Sarah fick fan kåtslag!)
3. Rufus Wainwright (Urghaa...när han sjunger.. oh my..)


Favoritcitat:
Clara: Men Sarah, du kan ju inte köpa DANSKT suduko!M

Sarah: Nån natt ska vi va uppe hela dagen!

Anna: Och så böjde han sig upp och tog ner flaggan!

Mange: Nu regnar det..!
Clara: Men det är ju blå himmel där borta!
Anna: Åhh, kan vi inte gå dit...?

Sarah: Nu ska vi äta tills vi blir hungriga!

Clara: Inte den, Emma - Anna - Emma - SARAH!

Alex: Mange, du är så klantig!
Mange: Men ack så mysig!

Alla i campet: Whaaaaaaaaat?!

Clara: Jag har aldrig rökt med hela mitt HIV!

Mange: Hellå, my najm is Magnus and ajm fråm Swiden!

Anna: Hur många luktar sina barn i rumpan?!

Sarah: När spelar Miss Selfridges?

Sarah (läser högt):...och då kom det en skock druvor flygande med vinden!

Erik: När var ni på Netto?
Alex (ca 4 timmar efter att vi hade varit på Netto): Ja, det var väl nån dag..

Sarah: Om några dagar när jag blir helt otålig ska jag använda dom här (syftar på klätterväggarna)
Anna: Då kan du klättra på väggarna!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH! Fan vad roligt jag har haft!


och ja.. nu sätter post-festival-depressionen in. Usch.

Kommentarer
Postat av: clara

underbart!

jag kommer sakna alla så mycket, alldeles för mycket!
ni vill inte flytta in på mitt rum eller så?

2006-07-03 @ 22:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0