Balen

Snart ger jag upp alltså...!

Vi var på informationsmöte om vår avslutningsbal i fredags och då fick vi bland annat veta att man inte får gå samkönade par. En av balgeneralerna går i min klass och vi har diskuterat det här ett flertal gånger tidigare utan att riktigt komma på en lösning.  Men jag blev uppriktigt förvånad över förbudet eftersom jag trodde de skulle ligga lågt och hålla sig till att säga att man går med en baldejt, och om/när det sedan kom ett samkönat par som anmälde sig så skulle det bara vara okej.

Problemet är att balgeneralerna (och jag för den delen) misstänker att folk kommer att utnyttja (dvs gå med kompis) en eventuell regel om att samkönade par får lov att gå, för att undvika att bli placerade med någon de kanske inte vill sitta med. Regeln är att man sitter ihop med den man går med, annars blir man utplacerade. Hur bevisar man att någon är tillsammans eller inte, liksom?

Men det är ju samtidigt oacceptabelt, för många går ju med sin pojk- eller flickvän, sitter ihop med han/henne och dansar första dansen ihop. Skulle då inte samkönade par få göra det? Hade jag haft flickvän på skolan hade jag såklart velat gå med henne!

Men det känns så förbannat motsträvigt. Jag vet inte om jag klarar av hela den här biten själv. Ska på både demokratiutskotts- och jämställdhetsmöte i veckan iallafall, så då ska detta tas upp. *suck*

Kommentarer
Postat av: Kim

åh jag blir så sur när jag läser sånt här! hur blev allt i slutändan? jag har själv flickvän på min skola och hade jag inte fått gå med henne på min egna bal när jag tar studenten hade jag blivit jättesur!

2006-11-12 @ 18:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0