Min egna lilla finans/samhällskris

Imorse halkade jag in på något som jag tror var ett nyhetsprogram för barn, där reportern berättade och förklarade om fininskrisen. Hon intervjuade även en ekonomireporter.

F: Men hur orolig ska man egentligen vara?
S: Man behöver inte vara orolig alls... Alla kommer få mat, alla kommer få gå i skolan. Alla kommer få julklappar, fast kanske bara lite färre, och inte så dyra. Så jag tror inte man behöver vara orolig, nä.*

Eh, va? Kanske bättre att informera barnen om att inte alla lever i en sån fantastisk medelklass-idyll här i Sverige. Suck. Jag blir så trött.

När vi ändå talar om pengar känns det mindre kul att min isländska sparbank har blvit "satt under särskild förvaltning"
av den islänsdka staten!! Och det känns heller inte så roligt att höra rykten om att det går åt skogen med Swedbank för där har jag alla mina pengar just nu. Hehe. He. Heeeee. :|


*Ej exakt citat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0