Även Sverigedemokraterna har väl yttrandefrihet?

Idag när vi rumlade runt i Malmö hamnade vi mitt i en demonstration mot Sverigedemokraternas torgmöte. Alltså. Jag tycker det är bra, jättebra, att man visar motstånd och missnöje med deras politik och inte bara är passiv, men stämningen var hotfull och tydligen har folk kastat ägg och frukt och spottat på Sverigedemokraterna.

Sen när tar man i Sverige till lika låga grepp som extremhögern gör i öst, när det vankas pride där? Det är pinsamt. Och inte okej. Stå och kasta grejor, eller putta och knuffa på en polishäst (!), då är man på lika låg nivå som vilken jävla Sverigedemokrat som helst.

Även Sverigedemokraterna har rätt att säga sin åsikt och även om jag inte håller med eller vill höra den så måste det ju få vara så. Hörde att i Luleå hade folket kört en fredligare linje och ställt sig med ryggen mot SvD för att visa sitt missnöje. Hade inte det varit att föredra även i Skåne?

Dagens finaste citat kommer f.ö. från J.

"Det finns inget i hela världen som skrämmer mig mer än en Sverigedemokrat."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0