Pridenostalgi

Åh, sommaren! Kom fort! Läser mina pridedagböcker och sitter och fånler...

"Hade hellre stannat kvar där uppe i Stockholm, i min fantasivärld, där stoltheten la sig över stan som en stor bubbla fylld av kärlek. Där alla var snälla, inte ifrågasatte eller sa åt mig hur jag skulle bete mig. Där jag gjorde vad jag ville och hade det så underbart. Och där jag kände mig så älskad av dessa fina pojkar som jag knappt kände.

Att stå vid Sergels torg och plötsligt attackeras av E som kommer från ingenstans och som jag inte träffat på nästan ett år och bli så satans glad över att jag får känna honom. Att diskutera glitter på mina bröst, att vara ensamma kvar på festen, åka taxi, undra vad som hände med D och J, inte fatta att det var samma nyckel till dörren, väcka alla, att jag tog upp hela sängen och han fick ligga på sidan... att skratta och dricka ihop.."

***

"Åhh, paraden igår var så galet rolig. Den här gången var det verkligen fest fest fest genom Köpenhamn. Vi dansade och sjöng och posade och skrattade och jag tycker sjukt synd om alla heteros som bara stod och tittade på. :P

Det är inte varje dag man har rosa "glimmer" överallt, dricket sprit klockan 15, får tusen komplimanger för sitt hår, blir spontankramad av älskade danskarna hela tiden....det är inte heller varje dag men hjälper E i duschen. *asgarvar* Ahh...good times. Det var sjukt..vi flabbade. Och jag träffade folk från förra året..ihh.. ^^; Kul att kunna sitta på en bar i danmark och vinka åt nån bekanta. :D

Citat från min älskling:
"Jag elsker dig, du er så sød!"  Åh, min danska J."

***

"Pride är något så unikt att har man inte själv gått i paraden kan man aldrig ens tänka sig känslan. Och jag är så glad över att jag fått uppleva det, om och om igen."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0