Homo + sport = sant?

Manchester City har som första fotbollsklubb skrivit på kontrakt med ett projekt som heter Diversity Champions. Meningen är att vara öppet gay friendly m.m. Även Nike, BBC och Sainsbury's är med. Jag har aldrig hört talas om det innan men det låter bra och jag hoppas fler idrottsföreningar går med.

På tal om homosar och idrott,  Raballder som gick på SVT igår var också intressant och bra. Han som snackade om östrogen hela tiden var rolig, han hade jag velat hänga med. :D Jag tittar ju mest för att jag brukar titta på program som rör sig runt hbt och eftersom handboll är en av de få sporter jag tycker om, men man kan ju önska att det kanske kan få homofoba idrottsmän/kvinnor att ändra uppfattning.

Nu ska jag städa mitt badrumsskåp för om man öppnar det riskerar man att dö i rasmassorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0