Dagens uppgifter

Dagens uppgifter består av att bege mig till Lund, hitta rätt bibliotek och hylla och låna 5 kursböcker som jag definitivt inte har råd att köpa. Utöver det ska jag hämta ut en som jag faktiskt har köpt. Sen ska jag bege mig till Gerda och gå på step-up med min kära moder och sen får jag åka hem igen. Mkt spännande.


...


Inatt drömde jag jättekonstigt igen. Robbie Williams dog, min bästa väns pojkvän dog också, på ett jävla tåg i Turkiet där han hade köpt gardiner (det var fan ashemskt) och jag bara grät och grät och grät och jag träffade Martin Axén från The Ark som hade klippt sig och liknade Edward Scissorhands och som skulle åka iväg nånstans och inte alls komma och hälsa på oss i London. Och min bästa vän var inte ledsen, hon bara ordnade så att alla andra skulle klara sig och jag ville bara få henne att fatta att han inte fanns mer. Sen cyklade vi, hon berättade att hon hade ätit potatis- och morotssoppa 3 ggr/vecka och sen mötte vi mina föräldrar och pappa stod ivägen så jag ramlade av cykeln och slog mig.

Jag tror inte det är så att mina drömmar går att tolka. Dom går att koppla till dagens händelser istället. Jag snackade med min bästa vän i telefon, vi snackade om gardiner. Pappa och jag hade varit irriterade på varandra. Jag grät inte, men tänkte på gråtande innan jag somnade. Det jag inte förstår är Martin Axén och Robbie Williams. Och varför folk dog. Och soppan. Hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0