"Inga fördomar i världen kan vara större än kärleken till sina barn"

Idag vaknade jag med ett ryck efter att ha drömt att jag hade sex med en kvinna med en penis. Sen förvandlades den personen till en blandning av min nya crush och en söt brud som jag lärde känna precis innan jag åkte hem från London, som bekymrat undrade varför jag inte hade ringt. Vad försöker mitt undermedvetna berätta för mig?!

Efter fika i solskenet med världens bästa kusin gick jag till biblioteket och sen satte jag mig på Stortorget,blev bajsad på av en fågel och åt en glass medans jag läste Anders Öhrmans bok om att komma ut. Jag grät så tårarna sprutade och näsan rann. Men hur kan man låta bli med citat som;

"Inga fördomar i världen kan vara större än kärleken till sina barn"

"-Henrik berättade hur han hade levt under den senaste tiden, att han undvikit att träffa mig och hur pressad han känt sig. Jag kommer särskilt ihåg en sak han sa: "Marcus, när du är riktigt lycklig är det 100 procent. Men jag har aldrig varit mer än 60 procent". Det lät så fruktansvärt när han sa det. Det var verkligen ett slag i ansiktet, då fattade jag vad han menade. Alla människor måste ju ha rätt att vara 100 procent lyckliga. Det är ju glädjen och lyckan man hämtar sin energi från. Det handlar inte om att vara man och man eller kvinna och kvinna eller man och kvinna. Det handlar om att vara lycklig."

*böl*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0