Höstens TV-utbud

Ja eftersom alla bloggar om höstens tv-utbud ska jag falla för grupptrycket och också göra det.

Jag föll handlöst för House, rolig serie som verkar ha massa små kluriga intriger att bjuda på, dessutom härligt torr humor som får mig att garva högt. Inte nog med det, alla i serien är ögongodis, speciellt Dr House himself och patienten i första avsnittet.

Idol. Har inte följt uttagningarna för det är en smula för mycket förnedring för min smak, men nu är det kul att titta. Favoriterna är Markus och Cissi, båda sjunger som gudar och är dessutom också high quality ögongodis. Speciellt Cissi.

Idag var första dagen jag såg Förkväll. Rätt mysigt att jag ligga och glo på. Carina Berg passar syndigt bra i sin nya frisyr och jag gillar dom andra tre också. Carolina Gynning var mest bara tyst dock. Underligt. Och jag gillade dom små inslagen om stationen som mötesplats. Lagom trevligt med olika teman och grejor. :) Fast Pelle (kocken heter väl så?) borde klippa sig.

Och jag råkade zippa förbi och fastnade för SVTs Rebeller, samhällsprogram av/för unga. Idag handlade det om hemlöshet, nästa vecka jämställdhet. Faktiskt ett skitbra program, jag önskar något sådant hade funnits när jag var 13-14 år.

Nu: IDOL!

Jag glömde Raballder! Jag gillar Raballder skarpt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0